Welkom

Heeej mensen!!
Welkom op mijn blog!
Als je vragen hebt of je weet wat waarover ik kan schrijven laat het me weten op mijn e-mail adres : jana.eeckhout@hotmail.be

xoxo Jana


dinsdag 7 februari 2012

Tips for pretty lips

Hej mensen! 
Brr... Het is echt koud buiten. En mijn lippen zijn helemaal droog en gebarsten. Niet Leuk! 
Dus heb ik besloten om jullie te leren hoe je zelf lippebalsem maakt. :) 


Wat heb je nodig? 

  • Kokend water in een middelgroot en klein schaaltje
  • Lege potjes (  gebruik je een metalen potje neem dan liefst eentje van roestvrij staal )
  • Vaseline 
  • lepeltje / roerstokje 
  • Extra ingediënt: bv. restje lipstick, lippenbalsem,...
Hup, aan het werk! 
Stap 1
Doe de vaseline en je extra ingrediënt in een klein bakje dat tegen de hitte kan, liefst uit roestvrij staal.Zet dit in een schaaltje. Dan giet je het kokend water in het schaaltje ( waar het potje met de vaseline in staat).
Stap 2
Roer alles goed door elkaar terwijl de vaseline en het extra ingrediënt smelten. 
Stap 3
Nu heb je normaal als alles goed is gegaan een gladde massa.
Stap 4
Smeer er maar op los! ;)

Het recept hierboven is een basis.
Je kunt je lippenbalsem ook een smaakje geven of zorgen voor een extra verzorging door iets toe te voegen bij stap 1. Hier elkele tips:
  • Voeg wat honing toe. Hierddor krijg je een lekker smaakje en extra verzorging.
  •  Voeg sheabutter toe. Dit zorgt voor het verzorgend aspect. 
  •  Voeg een klein beetje munt, kruiden of groene thee toe voor een lekkere geur en smaak.
  •  Voeg een beetje olijfolie toe. Ook dit zorgt voor extra verzorging.
 Voeg glitters toe om je lippenbalsem partyproof te maken. Je kan in de plaats van glitters ook oogschaduw gebruiken met een leuk kleurtje.
Lippen(Flickr: Martin Selva & Jocelyn McAuliflower)































xoxo Jana

2 opmerkingen: